söndag, oktober 21, 2012

Zlatan i Paris

Farsan bjöd mig och brorsan på en helg i Paris där vi såg Zlatan spela. Det blev vinst med 1-0 mot Reims. Det var inte Zlatan som nätade men han gjorde en hel del snygga grejer. Innan målet blev det en straff dömd till Reims, men den räddades.

Det var första gången för mig i Paris så jag försökte täcka in de största sevärdheterna. Fast vi hade ju egentligen bara två hela dagar så det finns lite kvar att utforska. Notre Dame hann vi dock med.

Första kvällen åt vi sniglar till förrätt och jag och brorsan åt även råbiff för att verkligen smaka på det Franska köket. Vi blev bägge dåliga tyvärr. Bilden är från en lokal marknad utanför hotellet där man kunde köpa ett helt kilo sniglar för 6 euro vilket verkar billigt.

Givetvis var jag tvungen att gå förbi detta torn också. Fast man har sett det på så många bilder och i filmer redan var det riktigt imponerande när man stod själv nedanför. Inte minst eftersom det är byggt på 1800-talet.

Inga kommentarer: