torsdag, juli 29, 2010

The white hall


Eller "Delit The with hall" som det står på hemsidan under öppettider. Här har jag fixat så att vi Sogetiare kan skriva upp när vi tar en bulle på morgonen. Vår vanliga restaurang har nämligen stängt under semestertiderna. För det första var det väldigt krångligt att få dit den där listan. Men när de väl var fixat och jag och en kollega skulle gå och hämta en bulle från buffén igår så inträffade följande. Allt är framdukat och folk som betalar lägger sina pengar i en korg på disken. Vi kommer dit och ställer oss vid disken och då går servitrisen förbi oss och fram till kaffekokaren som hon laddar med nytt kaffe. Efter en stund så vänder hon sig om till oss och säger: "Den är faktiskt bara fem i". Jag kände mig som Michael Douglas i Falling Down och det var en väldans tur för henne att jag inte hade en hagelbössa i väskan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad synd, hon var inte där idag... ;)