måndag, juli 12, 2010

Inköp


Jag försökte sikta in mig på specialbuteljeringar som inte går att få tag på i Sverige. Dock så upptäckte jag att Arbeg Corryvreckan finns på Systembolaget. Där finns även Black Grouse, men då det är Alexandras blendedfavorit så köpte vi en liter på taxfreen. Här kommer listan om det inte syns på bilden:

Ardbeg Corryvreckan
Ardbeg Rollercoaster
Bruichladdich Sherry Classic
Cadenhead Campletown Cask
Caol Ila 2007 Distillery Limited Edition
Kilchoman Spring 2010 Release
Lagavulin 2010 Distillery Limited Edition
Springbank Longrow 8 Shiraz
The Black Grouse

Cadenhead-flaskan fylldes direkt från tunnan i affären när jag var där. Kilchoman köptes som en investering. De två småflaskorna är en specialbuteljering från Springbank som man fick när man gick den guidade turen och Laphroaig Quarter Cask som jag fick eftersom jag är men i Friends of Laphroaig och "hyr ut" en kvadrat-fot torv till dem. Eftersom vi åkte med Ryanair var det tufft att få ner all packning i två väskor á 15 kg, men det gick till slut.

Inga kommentarer: