söndag, december 16, 2012

Mina senaste egna bryggningar

Denna julölen doftar nog lika mycket som min andra, men när det kommer till smaken var den mycket beskare. Så det blir perfekt med två olika sorter till julbordet. Jag tycker etiketten återspeglar det lite elakare innehållet på ett bra sätt.

Den andra ölen som också är en brown ale är faktiskt exakt samma recept fast utan julkryddorna. Det konstiga var att när jag smakade denna så var den inte alls lika besk som den andra. Troligen beror det på att den andra doftar sött så då blir det större kontrast till smaken. Så denna blev en mild och god öl som passar bra till mat. Flaskorna hittade brorsan i min farfars källare. På en av dem stod det 1937. De blev ordentligt diskade och fick nya packningar.

1 kommentar:

jokke sa...

Riktigt snyggt gjort med etiketterna och flaskorna!!