lördag, april 28, 2012

Sydkustloppet

Så här ser det ut när man springer in i väggen. Efter halva loppet tog jag helt slut. Jag gick ut för snabbt för jag trodde jag var bättre tränad än jag var. 4:45 min/km istället för runt 5. Så andra halvan fick jag jogga med smärtande ben av mjölksyra. Det var ett ganska tufft lopp i övrigt också med mycket varierande underlag där det värsta var sanden. Vi startade på östra sidan om Trelleborgs golfbana och sprang längs med kusten till Smygehuk. Tiden blev 1:57 som kan jämföras med mitt rekord på 1:43 på Göteborgsvarvet förra året. Får hoppas det går bättre nu när jag skall springa det igen den 12e maj. JP som jag sprang tillsammans med hade fina 1:47 så det är bara att gratulera.

3 kommentarer:

Freddy sa...

Hohoho. Motvind också?

Biffen sa...

Typ, fast det blåste faktiskt inte så mycket. Bara de tre sista km som det kändes lite.

Freddy sa...

Aha. Trodde loppet var på söndagen. Var nämligen ute och surfade på östkusten då. Friska vindar...