söndag, september 26, 2010

Whiskyprovning


I fredags var det dags för en ny whiskyprovning. Denna gången var även Mats, som är den 6:e och sista medlemmen på Mackmyrafatet, bjuden. Jag hade ju några flaskor från Skottlandsresan att välja på. Det blev 4 oöppnade och två öppnade. Vi provade blint precis som förra gången. Det var lite lättare nu eftersom det var tre rökiga och tre icke rökiga. Jag hade smakat alla utom två innan så jag hade lite försprång, men jag hade också alla rätt. De andra tre hade vars fyra rätt, så det var jämnt. Sorterna vi provade var följande med Ardbeg Rollercoaster som ny favorit.
1. Bruichladdich Sherry Classic
2. Caol Ila Distillery Edition
3. Ardbeg Rollercoaster
4. Caol Ila Distiller's Edition
5. Springbank Longrow Shiraz single cask
6. Springbank Cadenhead shop single cask

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken var godast då?

Anonym sa...

Alla och skinsoffan är visst kvar :)

Biffen sa...

Godast var som sagt Ardbeg Rollercoaster. Det är en specialare som jag köpte på destilleriet där de blandat fat från varje år mellan 1997 och 2006.

Ja, soffan är kvar men Alexandra kommer att slänga den så fort hon har möjlighet vilket troligen blir till helgen.

Alexandra Elmer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Du låter som en riktig familjefar: Alexandra får slänga soffan..
:)