fredag, augusti 22, 2008

Peter Lik


När vi gick förbi Peters galleri i Las Vegas sa Marcus att han funderat på att köpa en tavla från honom. Vi gick in och han bestämde sig ganska snabbt för en. Men när han skulle betala så hade han nått sin gräns på kreditkortet så det funkade inte. Då slängde jag fram mitt AMEX som inte har någon gräns. Försäljaren blev så glad att jag fick alla böckerna de hade med Peters foto. Så det blev en bra deal. De var lite tunga att bära bara. Jag skall nog också köpa en av hans tavlor om jag får råd i framtiden. De trycks med en speciell teknik som gör att de nästan glöder från dem.

6 kommentarer:

jokke sa...

Ahh, flasha AmEx i triumf! Vilken stekare! :)

Biffen sa...

Jag vet, kändes grymt! :-)

Dock är det ju grönt vilket inte är lika coolt. Kanske får ny färg på det nu med tanke på vad tavlan kostade...

Anonym sa...

Vad kostade tavlan? :)

Biffen sa...

Den skulle kostat $4200, men efter lite tvekande av Marcus så gick försäljaren ner till $3000. Prissättningen bygger på hur många av de 1000 exemplaren av aktuell tavla det finns kvar. De blir dyrare ju färre det finns kvar.

www.peterlik.com

Unknown sa...

Men varför fotade du nu inte tavlan istället för böckerna som du själv fick???

Så länge man slipper årsavgiften kan man väl köra på ett amex ;-)
Skickar du över dina poäng till mig eller!

Biffen sa...

1. Man fick inte fota där inne
2. Kolla länken, där finns många av hans bilder